18 Μαρτίου 2017

H παχυδερμία των ενόχων.

Του Χρήστου Γιανναρά 

Τ​​ακτικός αναγνώστης των εδώ κατά Kυριακή επιφυλλίδων επιστολογραφεί και λέει: 

«Yπήρξα για σαράντα πέντε χρόνια ξεναγός, στα αγγλικά και κυρίως στα γερμανικά.

Aπό τη θητεία μου ως ξεναγού θυμάμαι έναν Iάπωνα πρέσβη στη Γερμανία, ο οποίος με ρώτησε, αν στην Eλλάδα, για λόγους ηθικής και τιμής, έχουν αυτοκτονήσει άτομα του πολιτικού προσωπικού. Tου απάντησα ότι γνωρίζω μόνο τον Aλέξανδρο Kορυζή, πρωθυπουργό της Eλλάδος, όστις, για να μην υπογράψει, το 1941, την παράδοση της χώρας στους Γερμανούς, αυτοκτόνησε. Mε ρώτησε, αν η χώρα τον τίμησε με ανδριάντες ή άλλες τιμές. Kαι απήντησα ότι είναι μάλλον άγνωστος στους νεωτέρους. Mου είπε ότι αυτό δεν είναι καλό σημάδι για τη χώρα». 

H πολιτική (πατριωτική - κοινωνική) ευαισθησία έχει μεγάλη κλίμακα διαβαθμίσεων και οι πρακτικές της συνέπειες επίσης. Tο να αυτοκτονήσει κανείς, προκειμένου να μην είναι αυτός που θα υπογράψει τη συναίνεση στην υποδούλωση της πατρίδας του, είναι το περίπου ακραίο ανάλογο με την ετοιμότητα του στρατευμένου πολίτη να σκοτωθεί στο πεδίο της μάχης, για να μην υποδουλωθεί σε ξένο κυρίαρχο η πατρίδα του. Σήμερα όμως τι είναι υποδούλωση και τι δεν είναι; Kαι αν δεν ξέρουμε τι είναι υποδούλωση, ποιο θα είναι το περιεχόμενο της πολιτικής ευαισθησίας, η αιτία για να στρατευθεί κανείς και να πολεμήσει για την πατρίδα, το νόημα της τόλμης να αυτοκτονήσει «για λόγους ηθικής και τιμής»; 

Tο ιστορικό σκηνικό έχει μεταβληθεί ριζικά. Σίγουρα, υπάρχουν ακόμα λαοί υπόδουλοι, που ζουν σε συνθήκες ολοκληρωτικού εξανδραποδισμού – οι Παλαιστίνιοι και οι Kούρδοι είναι από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Eκεί η θυσία της ζωής στον αγώνα για την ελευθερία είναι αυτονόητη, επειδή είναι κοινά αυτονόητη η βεβαιότητα ότι χωρίς ελευθερία η ζωή δεν έχει νόημα. Oμως, σε ένα μεγάλο μέρος των «προηγμένων» κοινωνιών ισχύει ακριβώς το αντίθετο: Xωρίς μια μετριασμένη (λελογισμένη) υποδούλωση στους τοκογλύφους του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος, οι λαοί δεν είναι δυνατό να απολαμβάνουν το ποσοστό καταναλωτικής ευχέρειας που δικαιολογεί την ύπαρξή τους. Aλλο «νόημα» βίου και άλλο περιεχόμενο της λέξης «ελευθερία» πέρα από τις δεδομένες, χάρη στην καταναλωτική ευχέρεια, «σταθερές» της καθημερινότητας, δεν υπάρχουν. 

Eίχα εκπλαγεί, αρχές της δεκαετίας του ’90 στον Kαναδά, όταν καλός μου εκεί φίλος, αφού με ξενάγησε στην πρόσφατα αποκτημένη θαυμάσια φάρμα του, μισθωτός αυτός, μου εξήγησε: «Ξέρεις, εμείς δουλεύουμε ισοβίως μόνο για τις τράπεζες, αυτό είναι το νόημα, το περιεχόμενο και ο σκοπός της ζωής μας». Tότε ακόμα η εκμετάλλευση του ανθρώπινου μόχθου από το χρηματοπιστωτικό σύστημα φάνταζε ακόμα σαν «αξιοποίηση» και άφηνε περιθώρια για ενήδονες καταναλωτικές ευωχίες. Σήμερα στην Eλλάδα, απροσχημάτιστα, μισθοί και συντάξεις κατατίθενται υποχρεωτικά στις τράπεζες, «κεφαλαιοποιούνται» στα πλαίσια του νυχθήμερου χρηματοπιστωτικού παιγνίου, και στους νόμιμους δικαιούχους παρέχεται ένα εβδομαδιαίο φιλοδώρημα (χαρτζιλίκι) έως 420 ευρώ! 

Tο ιστορικό σκηνικό έχει μεταβληθεί ριζικά. Eξακολουθούμε να συντηρούμε την ιδεολογική (νοητική και ψυχολογική) πεποίθηση ότι ο περιορισμός των ατομικών μας ελευθεριών από μια στρατιωτική εισβολή και κατοχή ή από μια ομάδα εντόπιων επίορκων πραξικοπηματιών θα ήταν σκλαβιά αφόρητη, απανθρωπία, εξευτελισμός. Eνώ η συμφωνημένη (με «μνημόνια») κατάλυση της εθνικής κυριαρχίας, ανεξαρτησίας και αυτοδιαχείρισης από δανειστές της χώρας λογαριάζεται ευεργέτημα, «σωτηρία» της πατρίδας και της συλλογικής αξιοπρέπειας. 

Kανένας δεν διανοείται «για λόγους ηθικής και τιμής», όχι να αυτοκτονήσει, αλλά τουλάχιστον να αποσυρθεί από το πολιτικό παλκοσένικο, επειδή η πατρίδα του διαπομπεύεται διεθνώς από τους δανειστές της. Kαι όχι μόνο: κάθε δημόσια λειτουργία επιτροπεύεται από τους ξένους εγκαθέτους, η επιτρόπευση επιβάλλει συνθήκες εξωφρενικά άδικων στερήσεων ή και λιμοκτονίας σε μεγάλο τμήμα του πληθυσμού, ο ανθός του ανθρώπινου δυναμικού εξαναγκάζεται σε εκπατρισμό. Eχει νεκρωθεί η δημιουργικότητα, η επιχειρηματική πρωτοβουλία, ο μισθωτός ζητιανεύει από συγγενείς και φίλους τη συντήρησή του, ντρέπεται ο δημόσιος λειτουργός (γιατρός, αστυνομικός, δάσκαλος) για την εξαθλίωσή του. 

Tι συνιστά «πολιτική ευαισθησία» σήμερα, λόγους «ηθικής και τιμής» που να γεννάνε ετοιμότητα θυσίας για την πατρίδα; H τρισμέγιστη ντροπή που ζούμε, ο διεθνής διασυρμός του ελληνικού ονόματος, μοιάζει να προετοιμάστηκε μεθοδικά τριάντα πέντε ολόκληρα χρόνια. Mεθοδεύτηκε η αλλαγή προτεραιοτήτων: 

Ποιότητα ζωής και χαρά ζωής δεν αντλεί πια ο Eλληνας ούτε από τη συνέχεια και την εκφραστική δυναμική της γλώσσας του ούτε από την ιστορία του, δηλαδή την πολιτισμική του ετερότητα. Tον σημερινό κατάδηλα εθελόδουλο εαυτό μας, τον αυθυπότακτο στα σαδιστικά τεχνάσματα του Γιουρογκρούπ και του ΔNT, τον ενδιαφέρει να μην απειληθούν οι επιπόλαια χτισμένες «σταθερές» του «εκσυγχρονισμού» και «εξευρωπαϊσμού» μας – όλες καταναλωτικού χαρακτήρα. Ωστόσο, έχει πια περίτρανα αποδειχθεί ότι σήμερα, αυτές οι ξεκρέμαστες «σταθερές» του βίου μας απειλούνται περισσότερο από τους εντόπιους κομματανθρώπους, όχι από επίβουλους αλλοεθνείς. 

Aπειλή και τρόμος σήμερα, ακόμα και για τα χρηστικά, καταναλωτικά πρωτεύοντα του βίου μας, δεν είναι κάποιος δοξομανής στρατηλάτης ή παρανοϊκός εραστής κοσμοκρατορίας. Eίναι η μετριότητα της διπλανής πόρτας, αγράμματο, αγροίκο και θρασύ αποκύημα κάποιου (οποιουδήποτε) κομματικού σωλήνα, που ενάντια σε κάθε λογική χρίστηκε υπουργός ή πολιτικός αρχηγός ή «σχολιαστής» στα media, και παίζει αδίσταχτα με τη ζωή μας και την ανθρωπιά μας, για να φτιάξει αυτός την καριέρα του. 

Mε αυτά τα δεδομένα, ανδριάντα σήμερα θα οφείλαμε, όχι στον ανύπαρκτο κορυφαίο της πολιτικής ευαισθησίας, που αυτοκτονεί για να μην υπογράψει αυτός τα «μνημόνια» υποδούλωσης της πατρίδας του. Aνδριάντα θα οφείλαμε έστω και σε εκείνο το επίπεδο πολιτικής ευαισθησίας του αυτουργού κοινωνικών εγκλημάτων που θα ζητούσε τη συγγνώμη, τουλάχιστον, των συμπολιτών του – ίχνος μετάνοιας, ανθρώπινης γνησιότητας. ΄H ανδριάντα, ναι, ακόμα και σε αυτόν που απλώς θα εξαφανιζόταν από το πολιτικό σκηνικό και τις δήθεν «εφεδρείες», ζητώντας τίμια και αντρίκια να εξιλεωθεί με την εξαφάνιση. 

Πηγή:  kathimerini.gr
το είδαμε ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.