6 Νοεμβρίου 2013

Η Συρία άλλαξε. (ένα εξαιρετικό άρθρο του Γάλλου αναλυτή Thierry Meyssan)

Δαμασκός, η αρχαιότερη κατοικημένη πόλη στον κόσμο
Γράφει ο Τιερί Μεϊσάν (μτφ. Κριστιάν) 

Η μιντιακή κάλυψη του πολέμου στη Συρία καλύπτει μόνο τις στρατιωτικές, διπλωματικές και ανθρωπιστικές δράσεις. Αγνοεί το βαθύ μετασχηματισμό της χώρας. Και όμως, δεν μπορείς να επιβιώσεις σε αυτή τη θάλασσα βίας χωρίς να αλλάζεις ριζικά εσύ ο ίδιος. Από τη Δαμασκό, όπου ζει εδώ και δύο χρόνια, ο Τιερί Μεϊσάν περιγράφει αυτή την εξέλιξη. 

Περνώντας από τη Δαμασκό, ο ειδικός απεσταλμένος των Γενικών Γραμματέων του Αραβικού Συνδέσμου και του ΟΗΕ, Lakhdar Brahimi, παρουσίασε το σχέδιο «του» για το συνέδριο ειρήνης Γενεύη 2. Μια συνδιάσκεψη της οποίας ο στόχος θα ήταν να δοθεί τέλος στον «εμφύλιο πόλεμο».

Η ορολογία αυτή υιοθετεί την ανάλυση της μιας πλευράς εναντίον της άλλης, όσων υποστηρίζουν ότι η σύγκρουση αυτή είναι η λογική συνέχεια της «Αραβικής Άνοιξης» εναντίον εκείνων που υποστηρίζουν ότι κατασκευάστηκε με τροφοδότηση και χειραγώγηση από το εξωτερικό. 

Ο πόλεμος σύμφωνα με την ένοπλη αντιπολίτευση 

Για τους Δυτικούς, και τη πλειοψηφία του Εθνικού Συνασπισμού, η Συρία ζει μια επανάσταση.

Ο λαός της ξεσηκώθηκε εναντίον μιας δικτατορίας και φιλοδοξεί να ζήσει σε μια δημοκρατία όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Ωστόσο, η άποψη αυτή διαψεύδεται από το Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου, το Συριακό Εθνικό Συμβούλιο και τον Ελεύθερο Συριακό Στρατό. Για αυτούς, το πρόβλημα δεν είναι αυτό της ελευθερίας, αλλά η προσωπικότητα του Μπασάρ αλ Άσαντ.

Θα κράταγαν τα ίδια όργανα, αν ο Πρόεδρος συμφωνούσε να δώσει τη θέση τους σε έναν από τους αντιπροέδρους του.
Ωστόσο, αυτή η έκδοση διαψεύδεται με τη σειρά της από τους μαχητές στο έδαφος, για τους οποίους το πρόβλημα δεν είναι η προσωπικότητα του προέδρου, αλλά η ανοχή που ενσαρκώνει.

Ο στόχος τους είναι να εγκατασταθεί ένα σύστημα τύπου Ουαχάμπι όπου οι θρησκευτικές μειονότητες θα πρέπει να υποταχθούν η να καταστραφούν, και όπου το Σύνταγμα θα αντικατασταθεί με τη Σαρία. 

Ελευθερία της έκφρασης 

Στην αρχή, όταν οι ελεύθεροι σκοπευτές σκότωναν ανθρώπους, έλεγαν ότι ήταν σκοπευτές του καθεστώτος που προσπαθούσαν να σπείρουν τον φόβο.
Όταν εξερράγησαν αυτοκίνητα, έλεγαν ότι ήταν επιθέσεις από τις μυστικές υπηρεσίες με ψευδή σημαία.

Όταν μια τεράστεια επίθεση σκότωσε μέλη του συριακού Συμβουλίου Ασφαλείας, κατηγόρησαν τον Άσαντ ότι εξόντωσε τους αντιπάλους του.
Σήμερα, κανείς δεν έχει πλέον αμφιβολία: αυτά τα εγκλήματα ήταν έργο των τζιχαντιστών και συνεχίζουν να τα διαπράξουν.

Στην αρχή, υπήρχε ο νόμος έκτακτης ανάγκης.

Από το 1963, οι διαδηλώσεις είχαν απαγορευτεί. Οι ξένοι δημοσιογράφοι δεν μπορούσαν να εισέλθουν παρά με το σταγονόμετρο και οι δραστηριότητές τους παρακολουθούσαν στενά.

Σήμερα, ο νόμος έκτακτης ανάγκης αποσύρθηκε. Οί διαδηλώσεις είναι ελάχιστες λόγω των φόβων για τρομοκρατικές επιθέσεις.

Υπάρχουν πολλοί ξένοι δημοσιογράφοι στη Δαμασκό. Κινούνται ελεύθερα χωρίς παρακολούθηση. Ωστόσο, οι περισσότεροι εξακολουθούν να λένε ότι η χώρα είναι μια φρικτή δικτατορία. Τους αφήνουν ελπίζοντας ότι θα κουραστούμε να ψεύδονται, όταν οι κυβερνήσεις τους θα πάψουν να κηρύξουν την «ανατροπή του καθεστώτος».

Στην αρχή, οι Σύροι δεν κοίταζαν τα εθνικά τηλεοπτικά κανάλια. Τα θεωρούσαν προπαγάνδα και προτιμούσαν την Al-Jazeera . Έζησαν οι ίδιοι τα κατορθώματα των «επαναστατών» και τα εγκλήματα της « δικτατορίας». Αλλά με τον καιρό, ήρθαν αντιμέτωποι άμεσα με τα γεγονότα.

Είδαν οι ίδιοι τις θηριωδίες των ψευδοεπαναστατών και συχνά οφείλουν τη σωτηρία τους στον εθνικό στρατό.

Σήμερα, οι άνθρωποι κοιτάζουν περισσότερο τα κρατικά κανάλια, τα οποία πολλαπλασιάστηκαν και ιδιαίτερα ένα λιβανο-ιρακινό κανάλι, το Al-Mayadeen , το οποίο ανέκτησε το κοινό της Al-Jazeera στον σύνολο του αραβικού κόσμου και που αναπτύσσει μια ανοιχτή εθνικιστική άποψη. 

Ελευθερία της συνείδησης 

Στην αρχή, η ένοπλη αντιπολίτευση δήλωνε πολυ-θρησκευτική. Άνθρωποι από τις θρησκευτικές μειονότητες την υποστήριζαν. Μετά  ήρθαν τα Ισλαμικά Δικαστήρια που καταδίκασαν σε θάνατο και έσφαξαν τους «κακούς» Σουνίτες, «προδότες» της  κοινότητας τους, τους Αλαουίτες  και τους Σιίτες, με δημόσια βασανιστήρια, και τους χριστιανούς που εκδιώχθηκαν από τα σπίτια τους.

Σήμερα ο καθένας έχει καταλάβει ότι είσαι πάντα αιρετικός, όταν δικάζεσαι από «αγνούς», από τακφιριστές.

Ενώ οι διανοούμενοι υποστηρίζουν ότι η Συρία καταστράφηκε και ότι πρέπει να επαναπροσδιοριστεί, οι άνθρωποι ξέρουν τι είναι η Συρία και είναι συχνά πρόθυμοι να πεθάνουν γι 'αυτήν.

Πριν από δέκα χρόνια, κάθε οικογένεια που είχε έναν έφηβο προσπαθούσε να απαλλαγεί από τη στρατιωτική θητεία. Μόνο οι φτωχοί σκέπτονταν μια καριέρα κάτω από την σημαία. Σήμερα, πολλοί νέοι στρατολογούνται στο στρατό και οι μεγαλύτεροι στις λαϊκές πολιτοφυλακές.

Όλοι υπερασπίζονται την αιώνια Συρία, όπου συζούν διάφορες θρησκευτικές κοινότητες, λατρεύουν όλοι μαζί τον ίδιο Θεό, αν έχουν Θεό.
Κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, πολλοί Σύροι εξελιχτήκαν.

Στην αρχή, η πλειοψηφία παρατηρούσε από μακριά τα γεγονότα, οι περισσότεροι δηλώνοντας ότι δεν ανήκουν σε κανένα στρατόπεδο.

Μετά από δυόμισι χρόνια φοβερών δεινών, όποιος παρέμεινε στη χώρα έπρεπε να επιλέξει για να επιβιώσει. Ο πόλεμος δεν είναι πια παρά μια προσπάθεια των αποικιακών δυνάμεων να φυσήξουν στις στάχτες του σκοταδισμού για να πυρπολήσουν τον πολιτισμό. 

Η πολιτική ελευθερία 

Για μένα, που γνωρίζω τη Συρία εδώ και μια δεκαετία και ζω στη Δαμασκό εδώ και δύο χρόνια, συνειδητοποιώ πόσο έχει αλλάξει η χώρα.

Πριν από δέκα χρόνια, ο καθένας διηγούσε με χαμηλή φωνή τα προβλήματα που είχε αντιμετωπίσει με τους mukhabarats, οι οποίοι ανακατεύονταν με τα πάντα και οτιδήποτε.
Σε αυτή τη χώρα, στην οποία τα υψώματα του Γκολάν είναι υπό τη κατοχή του Ισραήλ, οι Μυστικές Υπηρεσίες είχαν πράγματι αποκτήσει μια υπερβολική δύναμη. Και όμως, δεν είδαν και δεν γνώριζαν τίποτα για την προετοιμασία του πόλεμου, για τις σήραγγες που σκάφτόνταν και για τα όπλα που εισήγαγαν.

Σήμερα, ένας μεγάλος αριθμός διεφθαρμένων αξιωματούχων διέφυγαν στο εξωτερικό, οι mukhabarats έχουν εστιαστεί εκ νέου στην αποστολή τους της άμυνας της πατρίδας και μόνο οι τζιχαντιστές διαμαρτύρονται για αυτούς.

Πριν από δέκα χρόνια, το Κόμμα Μπάαθ ήταν συνταγματικά ο ηγέτης του έθνους. Μόνο αυτό μπορούσε να παρουσιάσει υποψηφίους στις εκλογές, αλλά δεν ήταν πλέον ένα μαζικό κόμμα.

Οι θεσμοί απομακρύνονταν σταδιακά από τους πολίτες.
Σήμερα, είναι δύσκολο να ακολουθήσει κανείς τη γέννηση νέων πολιτικών κομμάτων, καθώς είναι πολλά. Οποιοσδήποτε μπορεί να υποβάλει υποψηφιότητα για τις εκλογές και να τις κερδίσει. Μόνο η «δημοκρατική» αντιπολίτευση αποφάσισε, από το Παρίσι και την Κωνσταντινούπολη, να τις μποϊκοτάρει παρά να τις χάσουν.

Πριν από δέκα χρόνια, δεν μιλούσαν για πολιτική στα καφενεία, μόνο στο σπίτι με τους γνωστούς. Σήμερα, όλοι μιλούν για την πολιτική, παντού στις ζώνες που ελέγχονται από τη κυβέρνηση, πουθενά και ποτέ στις περιοχές που ελέγχονται από την ένοπλη αντιπολίτευση.

Πού είναι η δικτατορία; Πού είναι η δημοκρατία; 

Ταξικές αντιδράσεις 

Ο πόλεμος είναι επίσης μια ταξική σύγκρουση.
Οι πλούσιοι, οι οποίοι έχουν περιουσιακά στοιχεία στο εξωτερικό, έφυγαν όταν η Δαμασκός δέχθηκε επίθεση. Αγαπούσαν τη χώρα τους, αλλά προπαντός προστάτεψαν τις ζωές και τις περιουσίες τους.

Οι αστοί είχαν τρομοκρατηθεί. Πλήρωναν τον «επαναστατικό» φόρο, όταν το απαιτούσαν οι αντάρτες, και έλεγαν ότι υποστήριζουν το κράτος, όταν τους ανάκρινε ο στρατός.
Με ανησυχία περίμεναν την αποχώρηση του προέδρου Άσαντ που είχε ανακοινώσει η Al-Jazeera ως επικείμενη.  Ησύχασαν, όταν οι Ηνωμένες Πολιτείες εγκατέλειψαν το σχέδιο βομβαρδισμού της χώρας.

Σήμερα, μετανιωμένοι σκέφτονται μόνο να χρηματοδοτήσουν συλλόγους οικογενειών μαρτύρων του πολέμου.

Ο κοσμάκης, από τη πλευρά του, ήξερε από την αρχή για το τι πρόκειται.
Υπήρχαν εκείνοι που είδαν τον πόλεμο σαν μέσο εκδίκησης για τις οικονομικές συνθήκες τους, και εκείνοι που ήθελαν να υπερασπιστούν την ελευθερία της συνείδησης και τις δωρεάν δημόσιες υπηρεσίες.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ισραήλ, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, η Τουρκία, το Κατάρ και η Σαουδική Αραβία, τα οποία διεξήγαγαν αυτό το μυστικό πόλεμο και που τον έχασαν, δεν είχαν προβλέψει αυτό το αποτέλεσμα: για να επιβιώσει, η Συρία απελευθέρωσε το δυναμικό της  και επανέκτησε την ελευθερία της.

Αν τελικά γίνεται η διάσκεψη της Γενεύης 2, οι μεγάλες δυνάμεις δεν θα μπορέσουν να αποφασίσουν τίποτα.  Η επόμενη κυβέρνηση δεν θα είναι το αποτέλεσμα μιας διπλωματικής συμφωνίας.

Η μόνη δύναμη του συνεδρίου θα είναι να δώσει μια λύση που θα μπορεί να εφαρμοστεί μόνο αφού επικυρωθεί από ένα λαϊκό δημοψήφισμα.

Αυτός ο πόλεμος αφαίμαξε τη Συρία, της οποίας οι μισές πόλεις και υποδομές έχουν καταστραφεί για να ικανοποιηθούν οι ορέξεις και οι φαντασιώσεις των δυτικών δυνάμεων και του Κόλπου.

Αν κάτι θετικό θα προκύψει από τη Γενεύη 2, θα ήταν η χρηματοδότηση της ανοικοδόμησης της χώρας από εκείνους που την έβαλαν να υποφέρει.

Thierry Meyssan

από το Ινφογνώμων



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.